Videi draudzīgs 600: nākotnes ekoloģijas koncepcija

Degvielas cenu kāpums, cilvēku vēlme glābt vidi no kaitīgajiem izmešiem un glābt planētu no siltumnīcas efekta liek uzņēmumiem un neatkarīgiem dizaineriem izstrādāt transportlīdzekļus, kurus darbina elektrība. Galvenās elektrisko transportlīdzekļu priekšrocības ir efektivitāte un kaitīgo izmešu trūkums atmosfērā.

Viens no šādiem transportlīdzekļiem ir 6-vietīgais Eco-friendly 600, ko izstrādājis Londonā dzīvojošais dizainers Ians Manns. Videi draudzīgs vieglā auto modelis, kas izgatavots no lētiem materiāliem. Mašīna tika izveidota, paredzot 2050. gadu, līdz tam laikam planēta būs pārapdzīvota. Ekonomiskai drošai koncepcijai, kā to izdomājis tās radītājs, vajadzētu būt ar ideālu cenas un kvalitātes attiecību, kā arī augstu degvielas ekonomiju. Modeļa dizains ir veidots pēc moduļu konstrukcijas principa, kas padara automašīnas montāžas procesu ātru un vienkāršu, turklāt transportlīdzekļa apkope un remonts nav apgrūtinošs.

Manns plāno ievietot divus motorus tieši riteņos, un automašīnā jau atradis vietu 600 kg litija jonu akumulatoriem. Spēkstacijas kopējā jauda būs 80 kilovati, un jaudas rezerve bez uzlādes pietiks 5 stundu kustībai. Taksometri Sanktpēterburgā joprojām izmanto tradicionālo degvielu, taču šodien tie ir izdevīgāki.Automašīnas jumts ir pārklāts ar īpaši plāniem fotoelementiem - lēti, bet ļoti efektīvi, uzdrukāti uz elastīga polimērmateriāla. Gaismas dienas laikā šūnas uztver saules gaismu, pārvēršot tās enerģiju elektrībā un novirzot to automašīnas salona ventilācijai vai akumulatora uzlādēšanai. Videi draudzīgais 600 ir pietiekami plašs, lai tajā varētu izmitināt sešus cilvēkus, ieskaitot vadītāju. Visi sēdekļi ir pārvietojami, un vadītāja sēdeklim ir aptuveni 40 individuāli iestatījumi. Otrās rindas sēdekļus var pārvietot pa labi vai pa kreisi. Jaunuma ārpuse pārsteidz ar līniju svaigumu un pievilcību, un interjers ir ne tikai ergonomisks un ērts, bet pat grezns. Lielākā daļa automobiļa sastāvdaļu ir izgatavotas no videi draudzīgiem materiāliem. Izstrādes vienīgais trūkums ir tas, ka pagaidām tā ir tikai koncepcija, un nav zināms, kad tā tiks nodota ražošanā.http://fiatforum.lv/http://fiatforum.lv/